معرفی
تاریخچه کمپانی زیپو، داستانی شنیدنی از زبان طرفداران آن است. از بنیانگذار آن، جورج جی بلیزدل گرفته تا بسیاری از کارمندان، مشتریان و کلکسیونرهای زیپو که همگی نقشی حیاتی در تاریخ غنی این شرکت داشته اند. وفاداری و فداکاری آنها زیپو را به یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین نمادهای آمریکا تبدیل کرده است.

ماجرای زیپو در اوایل دهه 1930 در کلاب کانتری برادفورد در برادفورد، پنسیلوانیا آغاز می شود. آقای بلیزدل یکی از دوستانش را تماشا کرد که برای استفاده از یک فندک دست و پا گیر ساخت اتریش تلاش می کرد. آقای بلیزدل خاطرنشان کرد که فندک به دلیل داشتن دودکش منحصر به فرد، حتی در باد نیز به خوبی کار می کند، اما ظاهر و طراحی آن سودمند و ناکارآمد است. فندک برای کار کردن نیاز به استفاده از دو دست داشت و سطح فلزی نازک آن به راحتی فرو رفت.

در اواخر سال 1932 آقای بلیزدل تصمیم گرفت فندک اتریشی را بازسازی کند. او یک جعبه کوچک مستطیلی ساخت و یک درپوش را با یک لولا وصل کرد. او الگوی (3-2-3) دودکش را حفظ کرد که از شعله محافظت می کرد. نتیجه یک فندک جذاب بود که به راحتی با یک دست کار می کرد. نام "Zippo" توسط آقای بلیزدل ساخته شد. او صدای کلمه "زیپ" را دوست داشت، بنابراین تغییراتی را در این کلمه ایجاد کرد تا اینکه "زیپو" به نتیجه رسید، که احساس می کرد صدایی "مدرن" دارد.


امروزه جورج بی دوک، نوه آقای بلیزدل، تنها مالک و رئیس هیئت مدیره Zippo است. مارک پاپ، رئیس و مدیر عامل شرکت است.

خط تولید متنوع Zippo همچنان در حال رشد است و اکنون شامل لوازم جانبی سبک‌تر، فندک‌های چند منظوره، عطرهای مردانه و زنانه، لوازم جانبی مناسب لایف استایل شما، عینک‌ها و محصولاتی دیگر است.

تعداد زیادی کلکسیونر Zippo در سراسر جهان وجود دارد. شور و اشتیاق و تعهد آنها به این برند بی نظیر است. برای افزایش تجربه جمع آوری، کلوپ های کلکسیونر Zippo در سراسر جهان جلسات و میتینگ هایی در طول سال برگزار می کنند.

شرکت ها در سراسر جهان همچنان از فندک Zippo به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و تبلیغاتی استفاده می کنند. این فندک های "تبلیغ کننده" همچنان مورد علاقه کلکسیونرها هستند.

شاید یکی از بزرگترین تأثیرات روی مجموعه، پیوندهای زیپو با فرهنگ عامه، هالیوود، برادوی و صنعت موسیقی باشد. فندک Zippo در طول سال ها در بیش از 2000 فیلم، نمایش های صحنه ای و نمایش های تلویزیونی به نمایش درآمده است. فندک های Zippo در تولیدات متنوعی مانند "I Love Lucy"، "The X-Men" و "Hairspray - the Musical" "بازیگر" شده اند! اغلب فندک یک تکیه گاه کلیدی است که به عنوان وسیله ای برای پیشبرد طرح یا بازتاب شخصیت یا دوره زمانی مورد استفاده قرار می گیرد. صدای معروف «کلیک» Zippo روی آهنگ‌ها نمونه‌برداری شده است، و خود فندک‌ها روی جلد آلبوم، خالکوبی روی پوست راکرها و در عکس‌های رولینگ استون استفاده شده‌اند.

در دنیایی که اکثر محصولات به سادگی یکبار مصرف هستند یا با گارانتی های محدود در دسترس هستند، فندک جیبی Zippo با ضمانت مادام العمر معروف خود پشتیبانی می شود. در بیش از 90 سال، هیچ کس حتی یک سنت صرف تعمیر مکانیکی فندک جیبی Zippo صرف نظر از سن یا شرایط فندک نکرده است. فندک جیبی Zippo در فرهنگ آمریکایی ریشه دوانده است و نماد جهانی دوام و قابلیت اطمینان است.

- برگرفته از مطالب سایت رسمی زیپو (https://www.zippo.com)